To travel is to live

Beste allemaal,

Ik zit alweer op de helft van m'n trip in Australie, drie weken voorbij, nog drie te gaan.
Snel dat het gaat! Het is geweldig, één grote vakantie: Alleen maar chillen, leuke dingen doen, nieuwe mensen ontmoeten.

Maargoed, laat ik verdergaan met waar ik vorige keer mee ben geeindigd.
In Mission Beach heb ik geskydived. Dat was zooo vet om te doen! Dat ik uit een vliegtuig ben gesprongen van een hoogte boven de 4000 meter kan ik in ieder geval van m'n bucket list afstrepen.
Het was eigenlijk totaal niet eng, voornamelijk omdat je de tijd niet hebt om bang te zijn - het moment van het vliegtuig uitspringen gaat heel snel namelijk. En als je eenmaal eruit bent gesprongen is het zo cool! De vrije val is ongeveer iets meer dan een minuut. Daarvan krijg je heel veel adrenaline en ik schreeuwde alleen maar haha. Vervolgens gaat de parachute open en heb je nog ongeveer acht minuten de tijd om van het prachtige uitzicht te genieten. Het was echt waanzinnig, ik denk dat Mission Beach één van de mooiste plekken is om een skydive te doen.
Uiteindelijk landde ik op het strand en kreeg ik een ´diploma´ met "jumped out of a plane and survived!" Yay!
Verder was het strand op Mission Beach erg mooi, er was in principe niemand waardoor je alleen het geluid van de golven kon horen. Het was een klein paradijsje.
Maar los van een skydive doen of relaxen op het strand is er naar mijn mening is Mission Beach niet veel te doen. Ik ben er dan ook maar twee nachten gebleven.

De volgende stop was Townsville. Ik vond dat maar een deprimerende spookstad. Geen backpackers te bekennen, geen leuk centrum, niks te doen.. Ik was er geen fan van.
Wat wel leuk was wat ik daar heb gedaan is Castle Hill opgelopen. Castle hill is een berg of rots van 286 meter hoog waarop je prachtig uitzicht hebt over de skyline van de stad.
Ik dacht: okee prima ik loop morgen wel even die Castle Hill op... maar dat viel vies tegen haha! Niet alleen is geen fatsoenlijke trap of weg waarop je loopt (stukken rots en steen waarop je omhoog loopt), maar ook met die hitte hier was het nog een beste klus! Weliswaar was het mooie uitzicht de moeite wel waard.

Airlie Beach was m'n volgende verblijfplaats. Toen ik daar aankwam was ik meteen blij. Na het stillere Mission Beach en Townsville was er eindelijk wat meer leven!
Airlie Beah is daarentegen niet groot, het is een soort Cairns, maar dan kleiner (en Cairns is al klein). Het is eigenlijk voornamelijk één hoofdstraat met hostels, winkels, restaurants, bars, het strand en de lagoon. Ik ben hier een kleine week geweest en vond het echt chill. Ik verbleef in Nomads, goed hostel, fijne kamers, niet heel goedkoop.
De derde dag begon m´n boottrip die ik had geboekt: twee dagen/twee nachten op een zeilboot langs de Whitsundays eilanden varen. Was echt super!! Ik zat op een zeilboot genaamd Boomerang, waar ongeveer 30 mensen op passen. Er is niet veel gezeild, want er kwam meer wind uit m'n mond dan wat er waaide daar. Dat vond ik totaal niet erg trouwens, want daardoor konden we vooral veel chillen op de boot. We hebben een paar keer gesnorkeld, wat ik niet super bijzonder vond na m'n duikervaring in Cairns, maar het is altijd leuk om te doen daar niet van. Daarnaast hebben we natuurlijk Whitehaven Beach bezocht.. Wow! Hagelwit zand, super blauwe zee, rust en tropische bomen en bergen eromheen. Het was echt een plaatje. Verder hebben we de zonsondergang vanaf een eiland bekeken en gewoon lekker gezond en 's avonds gedronken etc.
Na de boottour ben ik nog twee dagen in Airlie Beach gebleven en toen moest ik toch echt weer door, jammer genoeg.

Op het moment zit ik in Town of 1770 of Agnes Water. Dit is een stadje waar mensen komen om te relaxen na het partyen in Airlie.
Misschien ga ik hier surfles nemen, want dat schijnt hier het goedkoopst te zijn in heel de oostkust, maar de vorige keren dat ik heb geprobeerd te surfen pakten niet heel goed uit.

Ik geniet echt en ik ben zo blij dat ik de kans heb om dit mee te mogen maken. Ik reis pas drie weken maar heb echt al de tijd van m'n leven en ik heb nog meer dan 3,5 maand te gaan!
Alleen reizen is top, want je hoeft met niemand rekening te houden en kan doen wat je wilt. Bovendien, je bent noooit alleen. Je ontmoet meteen mensen als je ergens aankomt en het is zo grappig, want je komt iedereen steeds weer tegen die je al eerder ergens anders hebt onmoet. Alleen als je echt op jezelf wilt zijn, dan ben je alleen, en dat is soms ook wel even lekker.

XXX groetjes vanuit Down Underrrrr hihi

Reacties

Reacties

Rocio

Heee Fredjeeeee!! Wat leuk allemaal zeg!! Mega jaloers!!!!! Lekker genieten daar!!! En ben benieuwd naar je komende verhalen!!! XXXXX

Pinkie ...

Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt.
Ik mis wel die wind uit je mond hier.
Veel plezier verder in Down Under
Xxx

Jelena

Zo leuk om iets meer te lezen dan de korte appjes! Geniet maar! Ik moet ff een traantje wegpinken. Kus!

Zoza

Hey Beach-bum!!!Leuk om weer wat van je te lezen. XXX

Angela

Met een big smile op m'n face gelezen!! Kijk uit naar je volgende verslag! Mis je en denk aan je xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!