Sabaidee

Beste allemaal,

Even een update van de afgelopen weken.

Ik heb de eerste twee weken vrijwilligerswerk gedaan bij een refuge center voor olifanten, beren, apen en veel andere dieren. Als vrijwilliger moest je de olifanten een aantal keer per dag voeden, wassen, met ze lopen en hun terrein schoonmaken (poep scheppen etc). Daarnaast is er om de dag banana harvest, waarbij je in de bloedhitte zware bananenbomen in een truck moet tillen. Mieren, spinnen en zelfs schorpioenen lopen daar lekker rond.

Ondanks dat ik elke dag om 6 uur op moest, constant super vies was en m'n kamer heerlijk beschimmeld was, was het echt een super ervaring en heb ik geweldige mensen ontmoet. Alle dieren daar zijn heel slecht behandeld en gelukkig gered en naar het center gebracht. Het is fijn dat je kan bijdragen aan een beter leven voor hun en om zo dicht met olifanten te werken is zo vet.

Na die twee weken ben ik een paar dagen in Bangkok geweest. Ik heb een fietstocht gedaan, waarbij we door allemaal steegjes gingen, langs velden met bananenbomen en door de markt. Verder lekker geshopt op Kao San Road, gezellig gegeten en afscheid genomen van goede vrienden.

Vervolgens vertrok ik met Stray Asia naar Ayutthaya. Daar hebben we wat tempels gezien, gezwommen en 's avonds namen we de nachttrein naar Chiang Mai. In Chiang Mai ben ik 6 dagen gebleven, erg leuke stad! Leuker dan Bangkok; minder chaotisch en mensen die je dingen proberen aan te smeren. We hebben daar tubing gedaan (met een band in de rivier met muziek en alcohol), tempels gezien, kookles genomen, naar de night market geweest, massages genomen, Thai boxing gekeken en veel gegeten.

Daarna zijn we langs Chiang Mai geweest om de white temple te zien en toen zijn we door gegaan naar Houay Xai (Laos) om daar te overnachten.

De volgende ochtend vroeg zijn 7 uur op een boot onderweg geweest naar een dorpje Ban Pak, waar we bij gezinnen thuis verbleven. Het dorp heeft 140 huizen en er is pas sinds een aantal jaar elektriciteit. We kregen een welkomstceremonie, een basi, dat alleen voor speciale gelegenheiden gehouden wordt zoals bijvoorbeeld een bruiloft. Het was allemaal echt heel bijzonder en een van de vetste ervaringen in m'n reis tot nu toe. Die mensen zijn zo arm en toch zijn ze zo gastvrij.

Nu ben ik voor een aantal dagen in Luang Prabang, lekker een griepje te pakken maar verder gaat alles goed!

XXX

Reacties

Reacties

Pinkie

Beterschap schat xxx

Jelena

Hou je taai Fred! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!