Goodbyeeee Australia

Hallooo allemaal,

Ik heb een tijdje niks geschreven maar ik zal even kort vertellen wat ik in de tussentijd heb uitgespookt.

Na Agnes Water waar ik o.a. heb gesurfd ben ik naar Noosa gegaan. Ik heb een 3 daagse tour gedaan op Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Daar reden we rond in 4WD auto's over het strand naar prachtige plekken zoals lake McKenszie, thr cgampagne pools, lake Wabby en Eli Creek. Terug in Noosa heb ik daar de laatste dag het national park gezien met mooie look outs over de zee, maar verder heb ik in Noosa niet veel gedaan want ik was er niet lang.

Vervolgens ging ik door naar Brisbane. Ik had van veel mensen gehoord dat ze Brisbane niet zo leuk vonden dus ik had er niet heel veel van verwacht. Maar ik vond het eigenlijk wel erg leuk! Ik was al lang niet in een grote stad geweest, dus dat vond ik weer leuk. Ook was ik er maar twee nachten dus er was geen tijd om me te vervelen. Ik heb daar een dag echt veel rondgelopen en de highlights. Ik ben met de ferry geweest waarbij je best veel van de stad ziet, naar de botanic gardens, wheel of Brisbane, museum of modern art etc. Ook met ik naar de bekendste koala sanctuary gegaan waar ik als een super toerist een koala heb geknuffeld.

Toen kwam Surfers Paradise, maar daar ben ik maar één nacht geweest omdat niemand enthousiast erover was die er was geweest.

Next stop was Byron Bay, surferstadje met onwijs veel hippies. Ik heb daar vooral veel gechilld; naar het strand geweest, rondgelopen, yoga lessen gevolgd haha en uitgegaan.

Daarna kwam de laatste halte alweer aan de beurt, Sydney. Ik had daar heel hoge verwachtingen van, want iedereen zei: "You're gonna love Sydney!". Ik kwam daar aan en het was koud en bewolkt en ik dacht eigenlijk bij het begin: is dit het nou? Toch heb ik er wel leuke dagen gehad en de harbour bridge en the opera house zijn natuurlijk wel indrukwekkend om te zien. Ik had nog 12 dagen in Sydey toen ik daar aankwam en wist wel al meteen dat dat te veel zou zijn, dus na 5 dagen ben ik teruggegaan naar het heerlijke Airlie Beach voor 5 dagen waar ik bij vrienden kon slapen. Daar was het alleen maar chillen: zwemmen, uitgaan, weer langs de Whitsundays varen, ik vond het leuk om terug te zijn daar.

Dit is echt een heel korte opsomming van wat ik de laatste weken heb gedaan, maar ik kan niet alles opschrijven want dat is te veel en daar heb ik geen zin in haha. Maar als iemand naar de oostkust van Australië gaat, je kan me altijd contacten, want ik kan nu wel veel tips geven.

Ook ben ik jammer genoeg sinds Brisbane een beetje lui geweest qua foto's maken, maar wat ik heb zal ik op Facebook plaatsen en ik Azië zal ik weer heel veel foto's maken.

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig van Sydney naar Kuala Lumpur, waar ik overstap om naar Bangkok te vliegen. Op naar een nieuw land, een volgend avontuur met andere mensen, een andere omgeving en een andere cultuur. Ik heb er zin in, maar het is wel weer even spannend en ik ga Australië ook echt missen! Ik kijk uit het raam en ik vind het oprecht jammer om weg te gaan uit Australië, want de kans dat ik hier ooit weer terugkom is natuurlijk klein. Deze 6 weken zijn zo snel gegaan en ik heb zo veel toffe ervaringen en mooie herinneringen aan de afgelopen tijd. Zo veel mensen ontmoet en dingen gedaan die ik nooit zal vergeten.

Aan de andere kant is het tijd voor iets nieuws. Ik heb alles gezien wat ik wilde zien en ik heb zo veel goede verhalen gehoord over reizen in Zuidoost-Azië. Het wordt zo anders, veeel goedkoper, en ik kan niet wachten op het eten daar!!! Love Asian food.

Bedankt Aus voor de geweldige tijd!!! Thailand here I come (:

Reacties

Reacties

pinkie

love u & miss u ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!